Over bestellen
Om uw bestelling goed af te kunnen handelen, hebben wij een aantal gegevens van u nodig. Daarom vragen wij u zich te registreren en een account aan te maken. Dat gaat helemaal vanzelf als u uw eerste bestelling bij ons plaatst. Met dit persoonlijke account kunnen we u beter van dienst zijn.
Op www.daannijman.nl kunt u leverbare titels, nieuwe titels en apparatuur bestellen. Soms komt het voor dat een artikel - bijvoorbeeld door grote belangstelling - tijdelijk niet leverbaar is. Wij proberen het artikel zo snel mogelijk voor u te verkrijgen, maar de levertijd kan in deze bijzondere gevallen iets langer zijn dan vermeld op de site. Als het ons niet lukt een bepaald artikel te leveren, dan krijgt u hierover bericht.
Nadat u uw bestelling hebt afgerond, krijgt u altijd een bevestiging per e-mail toegestuurd, met daarin uw ordernummer. Vermeld dit nummer als u contact opneemt met onze klantenservice, zodat we uw bestelling snel kunnen vinden.
Wij hanteren de geldende posttarieven van PostNL.
Online bestellen
Betalen
Bestellingen via de website kunt u op drie manieren betalen. Via iDEAL, met PayPal of creditcard. Als u uw bestelling eventueel op factuur wilt betalen, kunt u daarover via de mail contact met ons opnemen. Bestelt u voor de eerste keer en is het factuurbedrag hoger dan € 100,-, dan krijgt u een factuur die u dient te betalen voordat wij die bestelling uitvoeren.
Bezorgen
Wanneer u één of meerdere boeken wilt laten bezorgen, loopt de betaling altijd via iDEAL (of op factuur na overleg). Tijdens het bestelproces worden de voor de bezorging geldende kosten getoond.
Ophalen
Bestelt u iets online, dan kunt u uw bestelling meestal binnen twee dagen in onze winkel in Roden of Groningen afhalen. U krijgt altijd bericht als de bestelling voor u klaarligt. U kunt bij de bestelling kiezen voor directe betaling via iDEAL, op factuur of door te betalen aan de kassa.
Retourneren
Zodra u uw bestelling geplaatst hebt, kan deze niet meer worden gewijzigd. Indien u het geleverde artikel niet wenst te behouden, dan kunt u binnen tien dagen contact opnemen met de klantenservice, telefonisch of via mail: info@daannijman.nl, onder vermelding van afleveradres en ordernummer.
U kunt artikelen, in onbeschadigde staat en in de originele verpakking, samen met de afleveringsnota retourneren naar het adres:
Boekhandel Daan Nijman, Heerestraat 87, 9301 AE Roden
Het aankoopbedrag (minus de verzendkosten) wordt dan zo spoedig mogelijk teruggestort. Als wij onverhoopt de verkeerde artikelen hebben gestuurd of de artikelen zijn beschadigd, dan kunt u de zending op onze kosten retourneren. Wij stellen het op prijs als u dan eerst even contact opneemt met ons. Dat kan telefonisch via 050-5012967 of via de mail: info@daannijman.nl.
Nieuwe wetgeving cadeaukaarten
In juni 2020 is de Europese anti-witwasrichtlijn AMLD5 in de Nederlandse wetgeving geïmplementeerd in de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft). De invoering hiervan heeft impact op het verkopen én het accepteren van een aantal cadeaukaarten, waaronder de Boekenbon, omdat er bij de Boekenbon sprake is van ‘elektronisch geld’ (EGI). Daarmee valt de Boekenbon onder de werking van deze wet.
De waarde die op een Boekenbon kan worden gezet is vanaf 1 juli 2020 maximaal €150 (voorheen €250).
Met ingang van 1 juli 2020 mag het deel van online transacties met de Boekenbon niet meer zijn dan €50. Uiteraard kan de klant het resterende deel van de transactie betalen met iDEAL of een andere betaalprovider.
Voorbeeld: u heeft een Boekenbon met een waarde van €75. Koopt u in onze webshop een product van €60, dan kunt u €50 betalen van het tegoed dat op uw cadeaukaart staat. De resterende €10 met bijvoorbeeld iDEAL of creditcard. Het overige tegoed op de cadeaukaart kan bij een volgende bestelling gebruikt worden.
Deze beperking op het gebruik van de Boekenbon en andere cadeaukaarten is geregeld door de Wwft. De verandering lijkt in eerste instantie voor de klant én de boekhandel geen verbetering. We vragen uw begrip.