Wicked Kunsteducatie
Creatieve programma's ontwerpen
Auteurs Melissa Bremmer is lector Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Ze behaalde haar bachelor Docent Muziek aan het Conservatorium van Amsterdam, haar master Onderwijskunde aan de Universiteit van Amsterdam en promoveerde aan de Universiteit van Exeter. Haar onderzoek richt zich op Embodied Music Pedagogy, inclusieve muziekeducatie en ArtsSciences onderwijs. Melissa verzorgt de modules ‘Kunsteducatief Ontwerp’ en ‘Teaching as Artistic Practice’ aan de Master Kunsteducatie in Amsterdam. Emiel Heijnen is lector Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Na zijn bachelors Docent Beeldende Kunst en Vormgeving (tweedegraads: Fontys; eerstegraads: HKU) werkte hij als kunst/filmdocent in het Voortgezet Onderwijs en promoveerde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Zijn onderzoek richt zich op interdisciplinair kunstonderwijs, media-educatie, curriculumontwerp en ArtsSciences-onderwijs. Emiel verzorgt de modules ‘Kunsteduatief ontwerp’ en ‘Teaching as Artistic Practice’ aan de Master Kunsteducatie in Amsterdam. Folkert Haanstra studeerde psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen en schilderkunst en grafiek aan de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva. Hij is gepromoveerd op een proefschrift over leereffecten van beeldende vakken in het onderwijs. Hij was als bijzonder hoogleraar Cultuurparticipatie en Cultuureducatie verbonden aan de Universiteit Utrecht en hij was werkzaam als lector Kunst- en Cultuureducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Mederedacteur Sanne Kersten is coördinator en onderzoeker bij het lectoraat Kunsteducatie van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK). Ze doet onderzoek naar ArtsScience-onderwijs voor leerlingen met een autismespectrumstoornis en werkte mee aan onderzoek rond het thema ‘Teacher as Conceptual Artist’. Ze is ook coördinator van het derde cyclusprogramma THIRD van de AHK. Sanne heeft uitgebreide ervaring in het begeleiden en maken van boeken. Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten Het lectoraat Kunsteducatie van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten is gericht op het ontwikkelen van kennis, curriculumvernieuwing en het innoveren van de beroepspraktijk op het gebied van kunsteducatie. Het deelt kennis en organiseert symposia en evenementen rond twee onderzoeksthema’s: interdisciplinariteit en sociaal engagement. www.ahk.nl/lectoraten/educatie Ontwerper Laura Pappa is een freelance grafisch ontwerper, gevestigd in Amsterdam. Haar opdrachtgevers zijn onder andere Valiz, Van Abbemuseum, Nieuwe Instituut, Rozenstraat – a rose is a rose, Kunstverein Toronto en het Museum of Estonian Architecture. Ze doceert grafisch ontwerpen aan de Estlandse kunstacademie in Tallinn. www.laurapappa.biz Uitgever Valiz is een onafhankelijke, internationale uitgeverij op het gebied van kunst, theorie, kritiek, grafisch ontwerp en stadscultuur. Onze boeken bieden kritische reflectie en interdisciplinaire inspiratie. Zij leggen vaak een link tussen verschillende vormen van kunstproductie, culturele disciplines en sociaaleconomische vraagstukken. Wij publiceren deze boeken vanuit een betrokkenheid bij de inhoud, bij artistieke en sociale vraagstukken en bij de kunstenaars, ontwerpers, auteurs en de lezers. www.valiz.nl
Lees verderISBN/EAN | 9789493246393 |
Auteur | Melissa Bremmer |
Uitgever | Valiz |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 192 |
Lengte | |
Breedte |