SuperVISIE
vlammen en verbinden vanuit visionair leiderschap
Het boek dat verdergaat waar de megabestseller Kus de visie wakker stopte. Wanneer het woord 'visie' valt, beginnen sommigen vies te kijken. Premier Rutte is een van hen: een visie is wat hem betreft een olifant die het zicht belemmert. Gelukkig weten ook veel mensen dat een sterke visie dé manier is om jezelf en anderen in beweging te brengen en aan de weg te timmeren. Vaak worden in dit verband geheimzinnige termen gebruikt als 'massive transformative purpose', 'moonshots' of 'DNA'. De kern blijft evenwel gelijk: een visie is een unieke en zelfgekozen manier van kijken die je de energie geeft om de wereld van morgen nu al tot leven te brengen. In SuperVISIE zetten de auteurs helder en inspirerend uiteen waarom een visie juist in deze tijden zo belangrijk is. Je krijgt niet alleen een kijkje in de keuken van visionaire hightechreuzen als Apple, Amazon, Google en Facebook en van snelgroeiende start-ups als Airbnb, Uber en Tesla, je leest ook over de visionaire successen van bestaande giganten als Ikea, Starbucks en Lego en krijgt inspirerende voorbeelden uit de publieke sector (Estland, Singapore). Ook Nederlandse bedrijven als Buurtzorg, Coolblue en Tony's Chocolonely ontbreken niet in het rijtje van visionaire voorbeelden. Aan de hand van deze voorbeelden laten de auteurs je stap voor stap zien hoe je een doorleefde visie succesvol ontwikkelt en vooral inzet.
ISBN/EAN | 9789024403523 |
Auteur | Hans Van der Loo |
Uitgever | Koninklijke Boom Uitgevers |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Gebonden in harde band |
Pagina's | 192 |
Lengte | |
Breedte |