Sportmanagement

Sportmanagement voorzijde
Sportmanagement achterzijde
  • Sportmanagement voorkant
  • Sportmanagement achterkant

Sportmanagement biedt de toekomstige (sport)manager alles wat nodig is om te scoren! Dit praktijkgerichte boek beschrijft op heldere wijze de belangrijkste facetten van sportmanagement. Na een inleidend deel over de nationale en internationale sportwereld wordt aandacht besteed aan verschillende vraagstukken waar een manager in de sportsector mee te maken heeft, zoals strategie, cultuur en HRM. Ook de financiële en ethische aspecten van sportmanagement komen aan bod. Deze tweede editie bevat nieuwe hoofdstukken over sportbeleid, leiderschap, organisatiestructuur, organisatiecultuur en ethiek. De stof wordt geïllustreerd met actuele cases en uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden. Op www.pearsonxtra.nl is voor zowel studenten als docenten aanvullend studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals een begrippentrainer, multiplechoicevragen en extra cases. Sportmanagement is geschreven voor studenten van opleidingen die te maken hebben met sport en actieve vrijetijdsbesteding. Verder is het geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sport en zich om professionele redenen wil verdiepen in sportmanagement. John Beech is hoofd van de afdeling Leisure, Sport and Tourism Management aan de Coventry Business School. Simon Chadwick maakt deel uit van de onderzoeksgroep Sportmanagement aan de Leeds University Business School. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Marije van 't Verlaat. Zij is in 2010 gepromoveerd op de toepassing van marketing in de georganiseerde sport, waarvoor ze de NKS Boymansprijs ontving. Ze is docent Sportmanagement en Sportbeleid bij de opleiding SPECO/Johan Cruyff University aan de Fontys Economische Hogeschool Tilburg.

Specificaties
ISBN/EAN 9789043024471
Auteur John Beech
Uitgever Pearson Benelux B.V.
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's
Lengte 241.0 mm
Breedte 170.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.