Social media management - 2e editie
Enige studieboek dat social media vanuit klantperspectief behandelt; geschreven door experts uit het werkveld, met actuele en relevante inzichten; zeer praktijkgericht, zodat studenten theorie direct kunnen toepassen. De opkomst van social media heeft de manier waarop mensen producten zoeken, kiezen, kopen en evalueren veranderd. Ook kunnen uitingen op social media een grote impact hebben op de reputatie en daarmee het succes van bedrijven. Het is daarom zeer belangrijk voor organisaties om een effectieve social media-strategie te implementeren. Social Media Management biedt studenten de kennis en vaardigheden om succesvolle plannen voor bedrijven te ontwikkelen. In de vernieuwde tweede editie zijn de meest actuele inzichten uit de praktijk verwerkt. De volgorde van de hoofdstukken is afgestemd op de actuele beroepspraktijk. Ook zijn de voorbeelden vernieuwd en zijn praktische checklists toegevoegd. Hierdoor wordt de klant nog centraler gesteld in het boek. Doelgroep Social Media Management is geschikt voor hbo-opleidingen in de richtingen marketing en communicatie, met name voor de hoofdfase. Digitale leeromgeving Met dit boek krijgen jij en je studenten toegang tot de uitgebreide online omgeving van studiemeister . Als docent krijg je de beschikking over een breed aanbod aan collegematerialen, zoals extra oefeningen, casussen en presentaties die eenvoudig op maat kunnen worden aangeboden. Je studenten verdiepen hun kennis en verbeteren hun vaardigheden met uitlegvideo's, samenvattingen, toetsvragen en begrippentrainers. Zo zijn je studenten goed voorbereid en kun jij tijdens de lessen de verdieping opzoeken! Over de auteurs Dian Rietberg is docent International Business aan Hogeschool Windesheim en werkt daarnaast als marketingfreelancer. Ze geeft diverse vakken aan zowel nationale als internationale studenten, waaronder Social Media Management. Dian heeft gewoond, gewerkt en gestudeerd in Schotland, Denemarken en Duitsland, en heeft verschillende functies bekleed op de product- en marketingafdelingen van Wehkamp en Zalando. Karin Ruigrok is docent aan de Ad E-commerce van Hogeschool Windesheim en freelancer in het mediavak. Zij heeft een achtergrond in marketing, consumenteninsights en innovatie. Ze heeft zich gespecialiseerd in het ontwerpen van online gedrag en is gecertificeerd Online Influence Coach, en door Cialdini gecertificeerd in de principes van invloed. Eerder werkte zij onder andere voor bol.com, de Persgroep, Wegener Media, Newcom en Motivaction. Marjolein Visser RM werkt als adviseur en interim-manager aan businessmodelinnovatie en het optimaliseren van marketingrendement. Zij is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise en oprichter van TourWise, dat onlinemarketingoplossingen biedt voor toerisme en recreatie. Daarnaast verzorgt zij trainingen en is ze betrokken bij verschillende master- en hbo-opleidingen. Visser heeft in (interim-)marketing- en directiefuncties gewerkt voor onder meer De Hypothekers Associatie, Achmea, Delta Lloyd, AEGON, SNS Bank, Randstad en verschillende non-profitorganisaties. Sinds zij in 1994 de eerste internetcursus in Nederland volgde, is zij geboeid door de vele mogelijkheden die digitalisering biedt.
ISBN/EAN | 9789001034399 |
Auteur | Marjolein Visser |
Uitgever | Noordhoff |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | |
Lengte | |
Breedte |