Reflectie in het daltononderwijs
geschiedenis, praktijk en onderzoek
René Berends is docent Nederlands aan de Academie Pedagogiek en Onderwijs van Saxion Hogeschool; hij is een door de NDV erkende daltonopleider en ontwikkelaar/onderzoeker bij het lectoraat Vernieuwingsonderwijs. René publiceert frequent over taaldidactiek en daltononderwijs en schrijft ook regelmatig voor kinderen. Voor zijn hobby is René actief in een aantal historische werkgroepen in zijn geboorte- en woonplaats Deventer. Patrick Sins is als lector verbonden aan het lectoraat Vernieuwingsonderwijs bij Saxion in Deventer en Thomas More Hogeschool in Rotterdam. Als lector genereer hij een verdere aanscherping van de onderwijsvisie van effectief gebleken didactische aanpakken, op basis van enerzijds het schrijven van kritisch wetenschappelijke beschouwingen en anderzijds het uitvoeren van praktijkrelevante wetenschappelijke studies. Naast zijn werk als promovendus en onderzoeker heeft hij diverse cursussen verzorgd en ontworpen ten behoeve van het wetenschappelijk onderwijs. In zijn huidige aanstelling als lector geef hij vorm aan de professionalisering van studenten en docenten aan de PABO door te participeren in het ontwerpen en inrichten van de academische PABO, de Master Leren & Innoveren en aan het onderbrengen van een onderzoekslijn in het curriculum. Verder werkt hij in het kader van zijn lectoraat intensief samen met scholen die zijn aangesloten bij de Nederlandse Dalton Vereniging, Nederlandse Jenaplan Vereniging, Freinet Beweging en Verenigde Bijzondere Scholen.
Lees verderISBN/EAN | 9789490239053 |
Auteur | René Berends |
Uitgever | Vrije Uitgevers, De |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 200 |
Lengte | 230.0 mm |
Breedte | 148.0 mm |