Practicing Art Internationally

Friendship, Alterity, Solidarity

Practicing Art Internationally voorzijde
Practicing Art Internationally achterzijde
  • Practicing Art Internationally voorkant
  • Practicing Art Internationally achterkant

What is at stake in this book is an attempt to de-align the discussion of international art practice from the rhetoric of globalization and an exclusive focus on the contemporary. Instead, it seeks to trace a genealogy of trans-local practices, with histories and methods that link to networks of friendship and solidarity, and of the visual arts as participating in a longer history of contact between individuals motivated by shared interests and struggles. Visual art is not limited to a discipline but rather thought of as a practice, able to generate encounters, ways of life, and historical narratives in a different register. This is reflected in Practising Art Internationally through a set of concrete examples, including an account of an artist assembly from the 1990s running counter to an art fair, an alliance with migrant workers, a class-based critique within international feminism, transcultural ways of life from the LGBT community, analysis of work conditions in cultural institutions, early twentieth-century cosmopolitanism in India and its links to progressive movements worldwide, as a well as pan-Africanism in the second half of the twentieth century under the intensive reworking of colonized territories as new nation-states. Dit boek richt zich op de rol die kunst speelt in de geschiedenis en het heden van transnationale netwerken van vriendschap en solidariteit. Het wil de discussie over internationale beeldende kunst loskoppelen van de beperkte focus op globalisering en het hedendaagse en laten zien dat de beeldende kunst onderdeel is van een lange geschiedenis van internationaal contact tussen emancipatiebewegingen. Beeldende kunst wordt daarbij opgevat als een praktijk die ontmoetingen mogelijk maakt en die nieuwe manieren van leven en alternatieve historische narratieven faciliteert. In Practising Art Internationally wordt die emanciperende internationale praktijk onderzocht via concrete voorbeelden. De casestudies zijn internationaal georiënteerd en gaan onder andere over bondgenootschappen met arbeidsmigranten, klasse-georiënteerde feministische kritiek, transculturele LGBT-levens, een analyse van de arbeidsomstandigheden in culturele instellingen, vroeg-twintigste-eeuws Indiaas kosmopolitisme en panafrikanisme in de postkoloniale tijd.

Specificaties
ISBN/EAN 9789492095619
Auteur Binna Choi
Uitgever Valiz
Taal Engels
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 192
Lengte
Breedte

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.