Peuteren en Kleuteren

De breintheorie over het leren van het jonge kind

Peuteren en Kleuteren voorzijde
Peuteren en Kleuteren achterzijde
  • Peuteren en Kleuteren voorkant
  • Peuteren en Kleuteren achterkant

‘Op het schoolplein, bij de peuters, of binnen een IKC komen ze elkaar tegen, de kinderopvang en het primair onderwijs. En het is een wat gespannen ontmoeting: beide sectoren hebben in hun cultuur-historische achtergrond, wetenschap en theoretische tradities een eigen opvatting over wat spelen en leren bij jonge kinderen betekent. Maar ze delen ook wat. Een wereldwijde professionalisering van de opvoeding en het onderwijs aan het jonge kind. Dat is een lonkend perspectief. Peuteren en Kleuteren gaat in op die toenemende professionalisering, maar analyseert ook de verschillen in achtergrond tussen kinderopvang en onderwijs. Het biedt vervolgens een diepgaande neurowetenwetenschappelijke benadering van de bijzondere manier waarop jonge kinderen leren. Want peuters en kleuters leren anders dan het nòg iets jongere kind en ook weer anders dan het óudere kind. En het maakt niet uit hoe wij dat noemen, spelen of leren, het zijn ongelooflijk autonome en krachtige leerwezens! Thema’s: neurowetenschap, breinontwikkeling, zelfbewustzijn, zintuigen, patroonherkenning, autonoom leren, cognitief leren, intelligentie, spelen, redeneren, executieve functies, taal en rekenen.

Specificaties
ISBN/EAN 9789464804768
Auteur Betsy Van de Grift
Uitgever Brave New Books
Taal Nederlands
Uitvoering E-Book
Pagina's 131

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.