Overbruggen
Verbinden van vernieuwingsonderwijs en onderzoek
In deze bundel doen verschillende auteurs verslag van het onderwijsonderzoek dat plaatsvindt in het (traditioneel) vernieuwingsonderwijs en ze laten zien wat de opbrengsten zijn voor de praktijk.
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789492618429 |
Auteur | René Berends |
Uitgever | Vrije Uitgevers, De |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Gebonden in harde band |
Pagina's | 176 |
Lengte | 210.0 mm |
Breedte | 158.0 mm |
René Berends is docent Nederlands aan de Academie Pedagogiek en Onderwijs van Saxion Hogeschool; hij is een door de NDV erkende daltonopleider en ontwikkelaar/onderzoeker bij het lectoraat Vernieuwingsonderwijs. René publiceert frequent over taaldidactiek en daltononderwijs en schrijft ook regelmatig voor kinderen. Voor zijn hobby is René actief in een aantal historische werkgroepen in zijn geboorte- en woonplaats Deventer. Patrick Sins als lector Vernieuwingsonderwijs werkzaam bij Saxion en Thomas More Hogeschool. Het is zijn missie om innovatieve perspectieven op onderwijs te ontwikkelen en te bevorderen op basis van kritische syntheses van de onderwijswetenschappelijke literatuur enerzijds en het uitvoeren van praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek anderzijds. Hij coördineert het onderzoek dat plaatsvindt binnen de vier onderzoekslijnen van het lectoraat: onderwijseffectiviteit, lerarenprofessionalisering, brede vorming en zelfregulerend leren.