No Logo

De strijd tegen de dwang van de wereldmerken

No Logo voorzijde
No Logo achterzijde
  • No Logo voorkant
  • No Logo achterkant

Naomi Klein (1970) schreef baanbrekende internationale bestsellers als No logo , De shockdoctrine en No time , die in meer dan 35 talen vertaald werden. Ze is mede-oprichter en -directeur van het Centre for Climate Justice aan de universiteit van British Columbia, waar ze hoogleraar is, ze bekleedt een ereprofessoraat in Media en Klimaat aan Rutgers University, schreef voor allerlei toonaangevende media en is columnist van The Guardian .

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789025316945
Auteur Naomi Klein
Uitgever Singel Uitgeverijen
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 648
Lengte 215.0 mm
Breedte 137.0 mm
No Logo is in de afgelopen twee decennia uitgegroeid tot een internationaal fenomeen en een cultureel manifest voor de critici van het wereldwijde ongebreidelde kapitalisme. Ook na de financiële crisis van 2008 en het lang na-ijlende effect ervan is Kleins analyse van onze bedrijfs- en merkwereld nog steeds actueel, krachtig en exemplarisch. No Logo is het eerste boek dat het nieuwe verzet in populair-historisch en duidelijk economisch perspectief plaatst. Klein stelt rebellie en zelfbeschikking tegenover de nieuwe merkenwereld. Ze levert met talloze feiten onderbouwde kritiek op neoliberalisme, mondialisering, massacultuur en uitbuiting. Daarnaast vertelt ze een hartstochtelijk verhaal over mensen die zich inzetten voor democratie, voor kleinschaligheid, cultuur en milieu, kortom, voor een samenleving waarin de mens centraal staat. ‘Fantastisch en inspirerend.’ – Times Literary Supplement ‘De bijbel van een nieuwe beweging.’ – The New York Times ‘ No Logo is een mond-tot-mondsensatie, die een stem geeft aan een generatie mensen onder de dertig die zich tot nu toe nooit met politiek hebben beziggehouden.’ – The Guardian

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.