Mogen wij nog verwonderd zijn?

Een pleidooi voor meer kunstonderwijs op school

Mogen wij nog verwonderd zijn? voorzijde
Mogen wij nog verwonderd zijn? achterzijde
  • Mogen wij nog verwonderd zijn? voorkant
  • Mogen wij nog verwonderd zijn? achterkant

Kunstonderwijs is sinds jaar en dag het lelijke eendje op school. Leerkrachten die er (tegen de stroom in) voor blijven vechten, worden veelal overstemd door holle slogans over de achteruitgang van ons onderwijs – lees: het economische rendement ervan. Voor leerlingen die niet artistiek aangelegd zijn, klinkt het, is kunsteducatie nutteloos tijdverlies. Nochtans onderschrijven experts het belang ervan voor de persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen en jongeren. In Mogen we nog verwonderd zijn? breken verschillende ervaringsdeskundigen en artiesten een lans voor het kunstonderwijs. De meerwaarde én de noodzakelijkheid ervan wordt geduid vanuit antropologische, psychologische, pedagogische, neurobiologische en filosofische hoek. Daarnaast bevat het boek ontroerende persoonlijke getuigenissen en een visie over hoe kunsteducatie op de lagere en middelbare school er zou kunnen uitzien. Een inspirerend pleidooi voor verwondering en een aanrader voor iedereen die begaan is met humaniserend onderwijs.

Specificaties
ISBN/EAN 9789463933940
Auteur Hans Schmidt
Uitgever BORGERHOFF & LAMBERIGTS
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 230
Lengte 221.0 mm
Breedte 151.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.