Marktgericht calculeren
een competentietraining
Van aankomend marketingmanagers wordt verwacht dat zij strategische beslissingen cijfermatig kunnen onderbouwen. Daarvoor moeten zij marketingtheorie koppelen aan praktijkgerichte strategische calculaties. Marktgericht calculeren biedt een helder en beknopt overzicht van juist die calculaties die onontbeerlijk zijn voor de marketingmanagementpraktijk. De talloze oefeningen zorgen ervoor dat het maken van deze calculaties al snel geen problemen meer oplevert. In dit boek komen achtereenvolgens de strategische calculaties van de marketingbegrippen markt, product, prijs, plaats en promotie aan de orde. Daarna volgt verdieping in de vorm van calculaties ten behoeve van marktonderzoek, beslissingscalculaties en de bcg-matrix. Elk hoofdstuk begint met een korte toelichting over de te verwerven leerdoelen en competenties en sluit af met een samenvatting en een lijst van kernbegrippen. Door de vele praktijksituaties komen de cijfers tot leven. De student kan de verworven competenties testen aan de hand van de competentietrainingen aan het eind van elk hoofdstuk. `Het boek Marktgericht calculeren kan gezien worden als een waardevolle aanvulling op bestaande marketingliteratuur. De schrijvers zijn er op succesvolle wijze in geslaagd om op een zeer eenvoudige en overzichtelijke wijze de student inzicht te geven in strategische calculatorische marketingvragen. Een must voor iedere hbo-marketeer, maar ook zeer leerzaam voor de ervaren praktijkmanager. (De heer Herman Derks Bc, werkzaam bij Instituut Scire bv)
ISBN/EAN | 9789460946875 |
Auteur | Jan Baccarne |
Uitgever | Koninklijke Boom Uitgevers |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | E-Book |
Pagina's | 3639168 |