Management voor de culturele sector
Passie voor kunst is mooi, maar met passie alleen verdien je geen geld. Voor culturele organisaties is ondernemerschap en zakelijk management net zo belangrijk als het artistieke product 'Management voor de culturele sector' gaat in op de zakelijke kant van het werken in de kunst- en cultuursector. Het boek biedt een overzicht van belangrijke themas waar de (toekomstige) manager in deze sector mee te maken krijgt, zoals cultureel ondernemerschap, projectmanagement, strategisch management, hrm, financiën, marketing en communicatie. Voorbeelden en cases illustreren de toepassing van belangrijke theorieën in de praktijk. 'Management voor de culturele sector' is toegankelijk, praktisch en overzichtelijk. Elk hoofdstuk begint met leerdoelen en eindigt met een samenvatting, (discussie)opdrachten en tips voor verder lezen. Mede hierdoor is dit boek een geschikte inleiding voor hbo-studenten die een opleiding, minor, of afstudeervariant in kunst- en cultuurmanagement volgen. De bijdragen van diverse experts uit het werkveld en de uitgebreide praktijkcases maken het ook tot een interessant boek voor ieder ander met belangstelling voor zakelijk management in de kunst- en cultuursector. Annette van der Zee is docent en coördinator van de minor kunst- en cultuurmanagement bij de opleiding vrijetijdsmanagement van Hogeschool Inholland Amsterdam/Diemen. De overige auteurs hebben hun sporen verdiend in het onderwijs, de advieswereld en bij culturele instellingen.
ISBN/EAN | 9789046961681 |
Auteur | Marc Altink |
Uitgever | Coutinho |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | EA |
Pagina's | 319 |
Lengte | |
Breedte |