Lesgeven in een andere taal?
Zo pak je dat aan in de lagere school!
Onze samenleving was nog nooit zo divers. In een wereld vol verschillende talen, culturen en tradities, hebben meertalig opgevoede kinderen een fantastische troef in handen: ze hebben een grotere taalvaardigheid, begrijpen makkelijker verschillende perspectieven en hebben later meer kansen op de internationale arbeidsmarkt. Maar niet alle kinderen groeien op in een meertalig nest. Dan krijgen scholen de belangrijke taak om hen te laten kennismaken met nieuwe talen en culturen. Dat kan door lessen aan te bieden in een andere taal. Als je dat goed aanpakt, sla je twee vliegen in één klap: de leerlingen leren tegelijkertijd de lesinhoud en de vreemde taal. Die aanpak wordt ook wel CLIL genoemd (Content and Language Integrated Learning). In Lesgeven in een andere taal? vind je alle inzichten en praktijkvoorbeelden die je nodig hebt om als (student-)leraar aan de slag te gaan met CLIL. Je krijgt de nodige theoretische achtergrond over de voor- en nadelen van CLIL in de lagere school en ontdekt de didactische principes die aan de basis ervan liggen. Achter de QR-codes in het boek vind je online praktijkmateriaal en uitgewerkte voorbeeldlessen en videodemo’s die je helpen om CLIL succesvol te implementeren in het onderwijs van morgen.
ISBN/EAN | 9789464788327 |
Auteur | Tamara Buyck |
Uitgever | BORGERHOFF & LAMBERIGTS |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 300 |
Lengte | 240.0 mm |
Breedte | 189.0 mm |