Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren
Nederlandse vertaling van Visible learning and the science of how we learn
Waarom is leren soms zo moeilijk en in andere gevallen juist zo gemakkelijk? Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren legt dit uit. Het zet uiteen wat de belangrijkste principes en strategieën van het leren zijn. John Hattie bouwt in dit boek voort op de inzichten uit Visible Learning (Leren zichtbaar maken) . Zijn ideeën over hoe leraren hun impact op het leren kunnen vergroten, vinden inmiddels wereldwijd navolging. In dit boek koppelen John Hattie en Gregory Yates deze inzichten aan de laatste ontwikkelingen vanuit de cognitieve wetenschap. Zo komen ze tot een krachtig en aanvullend kader voor het leren in de klas en daarbuiten. Het boek is opgebouwd uit drie delen: * Leren in de klas * De basis van het leren (over cognitieve bouwstenen voor kennisverwerving) * Ken jezelf (over vertrouwen en zelfkennis). De uitgave beschikt over uitgebreide interactieve middelen, inclusief zelfstudievragen die het kritisch denken aanmoedigen, suggesties om verder te lezen en links naar relevante filmpjes en websites. Dit fascinerende boek is bedoeld voor elke leerling, leraar of ouder die wil weten hoe onderzoek naar menselijke leerprocessen ons kan helpen bij het lesgeven. Het biedt een brede blik op bevindingen uit vooral de sociale en cognitieve psychologie. De resultaten worden gepresenteerd in een model dat bruikbaar is op elk niveau: van kinderopvang en basisonderwijs tot voortgezet/secundair onderwijs, mbo en hoger onderwijs.
ISBN/EAN | 9789461182135 |
Auteur | John Hattie |
Uitgever | Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Gebonden in harde band |
Pagina's | 325 |
Lengte | 249.0 mm |
Breedte | 178.0 mm |