Leren van fouten
omgaan met feedback, kritiek en klachten
In dit boek gaan we in op richtlijnen voor het bespreken van dingen die beter kunnen (feedback) tot en met het aankaarten van gemaakte fouten (kritiek) met grote gevolgen (klachten).
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789082306453 |
Auteur | Harry van de Wiel |
Uitgever | SAAM Uitgeverij |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 82 |
Lengte | 215.0 mm |
Breedte | 142.0 mm |
Professionals mogen geen fouten maken, maar niemand is onfeilbaar. Soms gaat het om kleine missers zonder verdere gevolgen; soms echter zijn de gevolgen zeer ingrijpend. Helaas werden en worden dit soort fouten nogal eens toegedekt of ontkent. Dit verstoppertje spelen ontneemt mensen de kans om van een fout te leren en dat is eigenlijk pas echt onvergeeflijk. Om ergens van te kunnen leren, is inzicht in de achtergronden van de fouten noodzakelijk. Nu zijn er natuurlijk fouten in soorten en maten. In dit boek gaan we in op richtlijnen voor het bespreken van dingen die beter kunnen (feedback) tot en met het aankaarten van gemaakte fouten (kritiek) met grote gevolgen (klachten). Ook nu geldt dat voorkomen beter is dan genezen!