Kwaliteitsmanagement

een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg

Kwaliteitsmanagement voorzijde
Kwaliteitsmanagement achterzijde
  • Kwaliteitsmanagement voorkant
  • Kwaliteitsmanagement achterkant

Bij de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem worden er eisen gesteld aan het systeem zelf, en daarnaast ook aan de interne organisatie. Het zijn immers de medewerkers die de door de klant gewenste kwaliteit moeten leveren. Daarom moet de focus bij de invoering van kwaliteitszorg niet alleen gericht zijn op de opzet van het kwaliteitsmanagementsysteem, maar ook op de ontwikkeling van de organisatie. Kenmerken Dit praktijkgerichte boek geeft tips om de eerste stappen te zetten in het traject van kwaliteitszorg binnen een organisatie. Studenten leren hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces binnen een organisatie op gang kan brengen en hoe een kwaliteitsmodel daarbij een uitstekend hulpmiddel kan zijn. Aan de hand van praktijksituaties worden de winsten en valkuilen bij het werken aan kwaliteit belicht. Wijzigingen in de derde druk De huidige ontwikkelingen op het gebied van kwaliteitsmanagement worden geschetst. De nieuwe ISO 9001-norm (onder andere High Level Structure) is opgenomen. Er zijn voorbeelden uit zowel de profit- als de non-profitsector. Voor docenten die het boek voorschrijven is een handleiding met oefeningen beschikbaar. Doelgroep Studenten in het hoger beroepsonderwijs. Professionals die binnen hun organisatie aan de slag willen of al aan de slag zijn met kwaliteitszorg en hier op een praktische manier bij geholpen willen worden.

Specificaties
ISBN/EAN 9789058758248
Auteur Bernadette van Pampus
Uitgever Koninklijke Boom Uitgevers
Taal Nederlands
Uitvoering E-Book
Pagina's 219

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.