Is het voor een cijfer?

Hoe jongeren meer kunnen leren met minder stress

Is het voor een cijfer? voorzijde
Is het voor een cijfer? achterzijde
  • Is het voor een cijfer? voorkant
  • Is het voor een cijfer? achterkant

Jongeren ervaren steeds meer stress door school. Niet zo gek, want scholen zijn cijferfabrieken geworden. En dat is rampzalig voor de motivatie en het welzijn van leerlingen. In dit bevlogen pleidooi laat Johannes Visser zien hoe scholen in de ban raakten van cijfers en hoe het onderwijs jongeren beter kan motiveren. Een must-read voor iedereen die zich zorgen maakt over de toekomst van het onderwijs. Johannes Visser is oud-leraar Nederlands en schrijft over onderwijs voor De Correspondent. Hij won tweemaal de Nationale Prijs voor Onderwijsjournalistiek. Reacties: 'Het Nederlandse onderwijs is veel te veel een wedstrijd geworden in plaats van een plek waar je nieuwsgierig mag zijn en leert vanuit intrinsieke motivatie. Johannes legt dat feilloos bloot. Hij krijgt van mij een 10 voor zijn betoog!' -Marjolein Moorman, politicus ‘Dit. Precies dit. Verplicht (en grappig) leesvoer voor iedereen die kinderen heeft.’ -Kluun, schrijver Help, ik heb een puber!

Specificaties
ISBN/EAN 9789493254381
Auteur Johannes Visser
Uitgever De Correspondent Uitgevers B.V.
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 90
Lengte 170.0 mm
Breedte 106.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.