Ik ben kind dus ik voel waar mijn ouders zijn
Hoe je het jou en de kinderen waar je voor zorgt, goed laat gaan
Bibi Schreuder is mede oprichter en eigenaar van het Bert Hellinger instituut Nederland, zij heeft jarenlang ervaring en inzichten opgedaan over gedrag van kinderen. Als moeder, als docent in het middelbaar beroeps onderwijs en door twintig jaar met systemisch werk met en zonder opstellingen te werken. Ouders en professionals kwamen vaak met vragen over het gedrag van een kind met de opmerking: ‘ik heb het gevoel dat iets vanuit het systeem meespeelt’. Bibi geeft hen dan niet direct een antwoord, maar neemt diegene mee in de systemische manier van kijken, tot die plots bewust wordt: ‘nou zie ik waar dit kind zo hard voor aan het werk is!’
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789083104188 |
Auteur | Bibi Schreuder |
Uitgever | Vrije Uitgevers, De |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Gebonden in harde band |
Pagina's | 272 |
Lengte | 247.0 mm |
Breedte | 177.0 mm |
Dit boek gaat over kinderen, en daarom gaat het over volwassenen. Als iedereen vanuit de eigen positie leeft, kunnen alle volwassenen en kinderen voluit leven. Maar soms verblijven volwassenen onbewust innerlijk nog in de kindpositie.Kinderen kunnen niet anders dan reageren. Soms in gedrag dat we als ongewenst ervaren, bijvoorbeeld brutaliteit, maar ook in gedrag dat we positief labelen: ‘ze zijn zo zorgzaam, je hebt geen kind aan ze …‘ En dan gaat het niemand echt goed. Bibi Schreuder schenkt met dit boek een schat aan kennis, ervaringen en inzichten waarmee volwassenen hun volwassen positie in kunnen nemen, waardoor kinderen weer kind kunnen zijn. Aan alle kinderen en daarmee dus aan alle ouders en grootouders en aan iedereen die professioneel met kinderen te maken heeft. En ook aan hen die hun kind af en toe achter het behang willen plakken. Bibi Schreuder is mede oprichter en eigenaar van het Bert Hellinger instituut Nederland, zij heeft jarenlang ervaring en inzichten opgedaan over gedrag van kinderen. Als moeder, als docent in het middelbaar beroeps onderwijs en door twintig jaar met systemisch werk met en zonder opstellingen te werken. Ouders en professionals kwamen vaak met vragen over het gedrag van een kind met de opmerking: ‘ik heb het gevoel dat iets vanuit het systeem meespeelt’. Bibi geeft hen dan niet direct een antwoord, maar neemt diegene mee in de systemische manier van kijken, tot die plots bewust wordt: ‘nou zie ik waar dit kind zo hard voor aan het werk is!’