ICE-model
leidraad screening en intake voor DUAAL LEREN
Duaal leren wordt een sterk merk en een volwaardige leerweg. De Vlaamse regering gaf hiervoor het startschot in januari 2015. In het onderwijs en de bedrijfswereld werden kort daarop verschillende proefprojecten opgestart. Met de steun van het Europees Sociaal Fonds, de Europese Unie en de Vlaamse overheid zijn daarnaast nog eens 21 projecten van start gegaan om het kader rond duaal leren vorm te geven. In het project DuLeGO! ontwikkelde het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap samen met Artesis Plantijn Hogeschool een leidraad en tools voor screening en intake bij duaal leren. Het al bestaande Kick-start (ESF-project van AP Hogeschool) werd bijgestuurd richting duaal leren en geïntegreerd in het ICE-model (Intake – Casussen – Exploratie). Dit biedt hulp bij het bepalen van arbeidsrijpheid en -bereidheid. DuLeGO! pleit voor een zeer sterke onderwijsloopbaanbegeleiding in de tweede graad van het secundair onderwijs en heeft hiervoor een leidraad met opdrachten uitgewerkt. Ten slotte heeft DuLeGO! samen met zijn partners ook beleidsaanbevelingen geformuleerd.
ISBN/EAN | 9782509029805 |
Auteur | Koen Bolleart |
Uitgever | Politeia NV |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | |
Lengte | 240.0 mm |
Breedte | 160.0 mm |