Het ontwerpen van een onderzoek
Hoe ontwerp je een onderzoek? De meeste studenten in het hoger onderwijs, en ook degenen die klaar zijn met hun opleiding, lopen tegen deze vraag aan. Ze merken bij het zelfstandig opzetten en uitvoeren van een onderzoek dat ze wel weten hoe ze het onderzoek moeten uitvoeren, maar niet hoe ze het moeten ontwerpen. In Het ontwerpen van een onderzoek wordt de lezer aan de hand van vele voorbeelden geleidelijk ingevoerd in het creatieve proces van ontwerpen, zonder dat hij speciale voorkennis nodig heeft. Kenmerken De auteurs reiken inzichten, richtlijnen en methodieken voor het maken van een onderzoeksontwerp aan. Aan het eind van elk hoofdstuk staat een stappenplan om te gebruiken bij het ontwerpen van een eigen project. Wijzigingen in de vijfde druk * Nieuwe vormgeving in full colour. * Toegankelijker geschreven. * Nieuwe flitscolleges op de website. Extra materiaal Bij het boek hoort een website met: Flitscolleges waarin de auteurs de verschillende onderdelen van het ontwerpen van een onderzoek nader toelichten. Een analyseprogramma voor kwalitatief onderzoek. Een afgeschermd gedeelte voor docenten met materiaal om lessen voor te bereiden en toetsen te maken. Doelgroep * Studenten in wetenschappelijk onderwijs en hbo. * Afgestudeerden die in hun beroepspraktijk te maken krijgen met onderzoek.
ISBN/EAN | 9789462365070 |
Auteur | Piet Verschuren |
Uitgever | Koninklijke Boom Uitgevers |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 320 |
Lengte | 240.0 mm |
Breedte | 170.0 mm |