H.

H. voorzijde
H. achterzijde
  • H. voorkant
  • H. achterkant

Jan de Heer. 2000. Het architectuurloze tijdperk. De torens van Hendrick de Keyser en de horizon van Amsterdam. Amsterdam: Uitgeverij Duizend & Een. Jan de Heer, Umberto Barbieri en Hans Oldewarris. 2003. Carel Weeber ‘ex’architect. Rotterdam: Uitgeverij 010. Jan de Heer. 2008. De architectonische kleur. De polychromie in de puristische architectuur van Le Corbusier. Rotterdam: Uitgeverij 010. Jan de Heer. 2011. Rietveld & Curaçao. Een modern architect op een Caraïbisch eiland. Rotterdam: Uitgeverij 010. Jan de Heer. 2012. ‘Brieven uit New York. Frits van der Molen aan Chris Engels’ in De Parelduiker nr. 5. Amsterdam: Uitgeverij Bas Lubberhuizen. Jan de Heer. 2013. ‘Theo van Doesburg en Paul Dermée. De eerste contacten van Van Doesburg met dada’ in Zacht Lawijd nr. 12-1. Den Haag: Letterkundig Museum. Jan de Heer. 2015. ‘Polychromy’ in Olivier Cinqualbre, Frédéric Migayrou, Le Corbusier: Mesures de l’homme. Paris: Ed. du Centre Pompidou. Jan de Heer. 2016. ‘Léger – Le Corbusier’ in Katia Baudin ed., Fernand Léger. Painting in Space. Köln: Museum Ludwig/Hirmer Verlag. Jan de Heer en Kees Tazelaar. 2017. Van harmonie naar chaos. Le Corbusier, Varèse, Xenakis en Le poème électronique. Amsterdam: Uitgeverij Duizend & Een. Jan de Heer. 2018. De Stoep. Chris Engels en de literatuur op Curaçao 1940-1951. Volendam: LM Publishers. Jan de Heer. 2019. Katendrecht en Curaçao. De vriendschap tussen Dolf Henkes en Chris Engels. Rotterdam: Verhalenhuis Belvédère. Jan de Heer en Kees Vollemans. 2020. De onzichtbare schilder. Amsterdam: Uitgeverij Duizend & Een.

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789081060295
Auteur Jan De Heer
Uitgever Stichting Verhalenhuis Belvédère
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 208
Lengte 205.0 mm
Breedte 142.0 mm
In 2020 werd Jan de Heer getroffen door een herseninfarct, dat hem sindsdien het spreken, lezen en schrijven bemoeilijkt. Met de nodige omwegen en inspanning is hij in staat tot het schrijven van verhalen ter grootte van één A-viertje. Hij tekent op licht absurdistische en soms beangstigende wijze contouren van een nieuw leven. Openhartig en humorvol. Voor de beelden uit zijn dagelijkse ervaringen en herinnering gebruikt hij literatuur, muziek en kunst als spiegel. De lezer herkent de gevoelens van de schrijver, maar kent zijn wereld in geen enkel opzicht. Dankzij zijn teksten praat de schrijver met zijn lezer, alsof je bij hem aan de keukentafel zit. De publicatie is voorzien van tekeningen die door de schrijver zelf zijn gemaakt: een eigenzinnige serie stoelen. De vormgeving van de publicatie is in handen van ontwerper Johannes Niemeijer. De publicatie toont de kracht en kwetsbaarheid van de mens; niet alleen Jan de Heer is beperkt geraakt door een lichamelijke stoornis, ontwerper Johannes Niemeijer heeft de vormgeving volbracht met eenzijdige verlamming veroorzaakt door een medische dwarslaesie en de architect Carel Weeber die het eerste exemplaar in ontvangst nam, is door de ziekte Alzheimer getroffen. Met deze uitgave wil Verhalenhuis Belvédère graag zichtbaarheid geven aan verhalen met (herkenbare) kwetsbaarheid en tegelijkertijd juist ook aan de kracht en kwaliteit van mensen met lichamelijk letsel.

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.