Futuring organisations for millennials

een HRM-perspectief op aantrekkelijk werkgeverschap voor millennials

Futuring organisations for millennials voorzijde
Futuring organisations for millennials achterzijde
  • Futuring organisations for millennials voorkant
  • Futuring organisations for millennials achterkant

Dit boek gaat over een steeds grotere groep op de arbeidsmarkt. Het zijn de millennials, geboren tussen 1980 en 2000. Over 10 jaar vormen zij maar liefst 75% van de totale beroepsbevolking. Millennials kiezen primair voor uitdagend werk en niet voor een werkgever. Daarom is het voor werkgevers een uitdaging om millennials aan zich te verbinden. Millennials laten zich niet verleiden door een mooi salaris. Zij willen opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en ontvangen graag continu feedback. 'Lifelong learning' is voor millennials 'a way of life'. Zij zoeken coaching en inspiratie in leidinggevenden en werken bij voorkeur op een informele manier samen in een platte organisatie. Veel organisaties hebben nog een lange weg te gaan, willen zij voor millennials een aantrekkelijke werkgever zijn. Organisaties hebben millennials keihard nodig om toekomstbestendig te zijn en te blijven. De komst van hoogopgeleide millennials in organisaties verandert de dynamiek op de werkvloer. Millennials doorbreken de status quo, zijn wegbereiders, voor de generatie na hen én voor hun voorgangers! De vraag wat organisaties kunnen doen om een aantrekkelijk werkgever voor millennials te zijn, is daarom actueel en speelt in dit boek de hoofdrol.

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789491743658
Auteur Karin Manuel
Uitgever Concept uitgeefgroep
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's
Lengte 239.0 mm
Breedte 169.0 mm
Dit boek gaat over de doelgroep 'millennials' die geboren is tussen 1980 en 2000 en nu op de arbeidsmarkt komt. Deze groep zoekt opleiding en ontwikkelingsmogelijkheden en ontvangt graag feedback. Aan de orde komen onder andere kenmerken van millennials, aantrekkelijk werkgeverschap, organisatieveranderingen en de rol van de manager, moderne organisatievormen: de holacratie, netwerkorganisatie en cocreatie en tot slot HRM-essenties en de rol van HRM in moderne organisaties. Het boek is gebaseerd op een praktijkonderzoek dat van augustus 2015 tot november 2016 is uitgevoerd. De auteurs is gepromoveerd op het thema organiseren en managen van succes in organisaties, is lector en heeft een adviesbureau op het gebied van organisatieontwikkeling en HRM. Het boek is duidelijk geschreven, heeft een prettige lay-out en is een absolute aanrader voor zowel HR-managers als lijnmanagement. Met een overzicht van literatuur en bronnen.

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.