Formatief toetsen in de les
Toetsen van het leren, om te leren
Dit boek is vooral een praktisch handboek met technieken en toepassingen voor formatief toetsen in de les; het gehanteerde begrippenkader is volledig afgestemd op uw lespraktijk.
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789065081698 |
Auteur | Meike Berben |
Uitgever | EDG Thuiswinkel (Uitgeverij) |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | |
Lengte | 241.0 mm |
Breedte | 171.0 mm |
Formatief toetsen in de les toetsen van het leren om te leren Met formatief toetsen maakt u niet alleen zichtbaar wat geleerd is, maar vooral ook wat nog te leren is. Doelgericht toetsen maakt het vaststellen van specifieke leerbehoeften, het geven van feedback en het nemen van beslissingen over het vervolg van het leerproces mogelijk. Dit kan meerdere keren in een les, door zowel de docent, leerling of een klasgenoot. De auteurs introduceren in dit praktische boek een model van formatief toetsen, om dit cyclische proces zichtbaar te maken en om te kunnen gebruiken bij het ontwerpen van uw lessen. Bij de drie ingrediënten van formatief toetsen – doel, toets en gevolg – worden voorbeelden, stappenplannen en werkvormen beschreven om formatief toetsen toe te passen in de les. Ook bespreken de auteurs voorwaarden en technieken die formatief toetsen kunnen ondersteunen en is er aandacht voor het gebruik van ICT-middelen.