Formatief handelen in de les
Toetsen van het leren, om te leren
Lessen beter afstemmen op wat leerlingen beheersen en nog te leren hebben. Een praktisch boek met technieken en werkvormen voor formatief handelen in de les. Voor beginners en gevorderden.
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789065082435 |
Auteur | Roel Vos |
Uitgever | EDG Thuiswinkel (Uitgeverij) |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 153 |
Lengte | 241.0 mm |
Breedte | 170.0 mm |
Roel Vos is adviseur bij CPS en traint docenten in het ontwerpen en geven van effectieve lessen. Benaderingen die hij daarbij gebruikt zijn formatief handelen, differentiëren, effectieve feedback, gamificatie, activerende didactiek en samenwerkend leren. Met zijn achtergrond als docent scheikunde begeleidt hij ook regelmatig secties van de exacte vakken, bijvoorbeeld bij examentrainingen. Meike Berben is docent Nederlands en Frans en onderwijskundige. Nadat ze een aantal jaren als docent in het voortgezet onderwijs en NT2-onderwijs werkte, startte ze in 2011 bij CPS. Als adviseur begeleidt ze docenten en schoolleiders in het voortgezet onderwijs op het gebied van didactiek en taal. Haar specialismen zijn differentiëren in de les, formatief handelen, effectieve feedback, ICT in de les, activerende didactiek en samenwerkend leren. Ook begeleidt ze regelmatig talensecties bij effectieve taaldidactiek.