Financieel management voor de creatieve industrie
LET OP: De titel van de vorige druk was Financieel management voor communicatie. De creatieve industrie is de meest dynamische sector van de Nederlandse economie. Een groeiend aantal mensen vindt een baan in de sector, er worden continu nieuwe diensten bedacht en in de markt gezet en er gaat veel geld in om. Om de innovaties in de creatieve industrie goed te kunnen begeleiden, is inzicht in bedrijfseconomische processen voor (aankomende) managers essentieel. In Financieel management voor de creatieve industrie worden deze processen uitvoerig behandeld aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden. In deel I komen de (functie van de) balans en de resultaten- of exploitatierekening uitgebreid aan de orde. Ook worden de kosten nader bekeken. In deel II wordt ingegaan op budgettering en in deel III wordt, tot slot, financieel management onder de loep genomen. Het boek is geschreven in heldere taal en bevat veel opdrachten waarmee de behandelde theorie kan worden geoefend. De uitwerkingen van de opdrachten en extra oefenmateriaal zijn te vinden op www.financieelmanagementvoordecreatieveindustrie.nl. Doelgroep Dit boek is bestemd voor hbo-studenten communicatie, marketingcommunicatie en media- en entertainmentmanagement.
ISBN/EAN | 9789462741379 |
Auteur | André van Dijk |
Uitgever | Koninklijke Boom Uitgevers |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | E-Book |
Pagina's | 143 |