Feedback

om leren zichtbaar te maken

Feedback voorzijde
Feedback achterzijde
  • Feedback voorkant
  • Feedback achterkant

Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen. Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback vormen. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grote expertise in het lesgeven. Dit boek behandelt de principes en praktische aspecten van feedback: • de invloed van feedback, • het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer, • feedback van leerling naar leraar, • feedback van leerlingen onderling, • de kracht van feedback, zowel in de les als na de les. Feedback om leren zichtbaar te maken is een samenwerking van twee internationaal bekende onderwijskundigen: het brengt de wereldberoemde deskundigheid van John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische ervaring van Shirley Clarke. Dat maakt dit boek een onontbeerlijke bron voor leraren op elk gebied en in elke fase.

Specificaties
ISBN/EAN 9789461182654
Auteur John Hattie
Uitgever Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij
Taal Nederlands
Uitvoering Gebonden in harde band
Pagina's 200
Lengte 246.0 mm
Breedte 177.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.