Effectief communiceren in de mondzorgpraktijk

Tips en casuistiek

Effectief communiceren in de mondzorgpraktijk voorzijde
Effectief communiceren in de mondzorgpraktijk achterzijde
  • Effectief communiceren in de mondzorgpraktijk voorkant
  • Effectief communiceren in de mondzorgpraktijk achterkant

Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede relatie tussen een behandelaar en zijn patiënt. Het is aangetoond dat een goede relatie tussen een mondzorgverlener en een patiënt de mondgezondheid van de patiënt bevordert. Professioneel communiceren kan moeilijk zijn. Zelfs ervaren mondhygiënisten blijken soms moeite te hebben met bepaalde gesprekssituaties. In deze nascholing worden aan de hand van casuïstiek tips gegeven om lastige gesprekken met succes te kunnen voeren. Achtereenvolgens wordt aandacht besteed aan het omgaan met conflicten, agressie, angst, huiselijk geweld, seksuele intimidatie en gemaakte fouten. Een apart hoofdstuk wordt gewijd aan het voeren van een slechtnieuwsgesprek. Ten slotte wordt aandacht besteed aan het communiceren en omgaan met specifieke patiëntengroepen, zoals patiënten met beperkte gezondheidsvaardigheden, patiënten met een andere culturele achtergrond en oudere (kwetsbare) patiënten.

Specificaties
ISBN/EAN 9789089764034
Auteur Albert Smith
Uitgever Prelum Uitgevers
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 56
Lengte 245.0 mm
Breedte 179.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.