Een eigen bedrijf starten voor Dummies
Je gaat een eigen bedrijf oprichten. Een geweldige uitdaging waar veel bij komt kijken. Je kunt dus wel wat hulp gebruiken. In dit boek lees je over het kiezen van de juiste rechtsvorm, kredietverlener en locatie. Ook wordt besproken hoe je klanten werft en een goede marketing voert, met en zonder social media. Bij het starten van een bedrijf ontkom je niet aan het regelen van lastige zaken als verzekeringen, belasting en de boekhouding. Verder krijg je informatie over maatschappelijk verantwoord ondernemen. Met deze gids begin je jouw avontuur goed voorbereid. Robert Jan Blom schrijft, doceert en geeft lezingen over het starten van een eigen bedrijf. Hij heeft landelijke bekendheid opgedaan als expert op het terrein van faillissementen.
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789045351391 |
Auteur | Robert Jan Blom |
Uitgever | BBNC Uitgevers |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | |
Lengte | 240.0 mm |
Breedte | 171.0 mm |
Een praktisch boek met veel kennis en tips voor wie een onderneming wil starten of dat overweegt. Voorin uitgebreide 'spiekbrieven', een beknopte en een gedetailleerde inhoudsopgave. Na auteursinfo en een inleiding over de boekopzet volgen zestien hoofdstukken in zes delen. Het eerste deel gaat in op keuzes als welke branche, 'n nieuw bedrijf starten of een bestaand overnemen; ondernemingsvorm en financiering. In het tweede deel (de basis leggen) komen bedrijfslocatie en huisvesting, personeelszaken en adviseurs aan de orde. Deel drie betreft onder andere klanten werven, marketing en public relations. Informatie over boekhouding, bedrijfsadministratie, belasting(voordel)en en verzekeringen staat in deel vier, net als milieu, ethiek en sociaal ondernemen. Deel vijf (het einde van de onderneming) bespreekt bedrijfscrises, verkoop en faillissement. Tenslotte tien manieren om personeel in te zetten en tien valkuilen rond de start. Achterin een index. Elk deel/ hoofdstuk begint met een korte samenvatting van de te behandelen onderwerpen. Pictogrammen in de kantlijn leiden de lezer door de tekst. De auteur schreef onder meer circa tachtig bedrijfseconomische werken.