Doing business in Africa

a strategic guide for entrepreneurs

Doing business in Africa voorzijde
Doing business in Africa achterzijde
  • Doing business in Africa voorkant
  • Doing business in Africa achterkant

Sub-Sahara Afrika biedt een uitdagende, vaak turbulente maar steeds meer vruchtbare bodem voor internationaal ondernemerschap. Nederlandse ondernemers hebben een lange geschiedenis in het Afrikaanse continent. Hun positie staat echter onder druk. Concurrenten uit opkomende landen als China, Brazilië en India betreden de markten met een lange-termijn visie, integrale aanpak en zakken geld. Wat is het antwoord van Nederlandse bedrijven op deze veranderende omstandigheden? In deze strategische gids verhelderen de auteurs uitdagingen en mogelijkheden voor ondernemers in Afrika. Aan de hand van talloze voorbeelden van prominente, kleine en grote Nederlandse bedrijven analyseren ze de kenmerken van succesvolle businessmodellen en geven ze praktische adviezen om met risico's en landenkeuzes om te gaan. De Engelstalige publicatie is het resultaat van uitgebreid onderzoek en de ervaringen van adviesbureau Berenschot, de Rotterdam School of Management (RSM) en de Netherlands-African Business Council (NABC).

Specificaties
ISBN/EAN 9789490314163
Auteur Marjolein Lem
Uitgever Berenschot Groep B.V.
Taal Engels
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 232
Lengte 242.0 mm
Breedte 172.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.