Dinosauriër of krokodil

de toekomst van managen, organiseren en samenwerken

Dinosauriër of krokodil voorzijde
Dinosauriër of krokodil achterzijde
  • Dinosauriër of krokodil voorkant
  • Dinosauriër of krokodil achterkant

Tony de Bree combineert dertig jaar ervaring met grote verandertrajecten en e-biz start-ups in en rond de internationale financiële sector met een Executive MBA, een promotie bedrijfskunde over de digitale transformatie van de financiële sector en 14 jaar praktijkervaring met slim online organiseren, crowdsourcing en co-creatie als seriële online ondernemer. Hij is e-trendstrateeg, management- & start-up consultant, dagvoorzitter, spreker, columnist en docent. Contactinformatie: www.tonydebreeadvies.nl.

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789023252290
Auteur Tony de Bree
Uitgever Gorcum b.v., Koninklijke Van
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 176
Lengte 240.0 mm
Breedte 167.0 mm
Nog nooit was de noodzaak voor grote traditionele organisaties om tijdig te veranderen zo groot als nu. Door de ontwikkeling van het mobiele internet en nieuwe ICT stellen klanten, investeerders en leveranciers andere eisen dan vroeger. Grenzen tussen bedrijfstakken verdwijnen en traditionele business modellen worden weggevaagd. Dat vraagt nogal wat van managers, digitale strategen, financieel managers en HR professionals. In Dinosauriër of krokodil beschrijft Tony de Bree de impact van ICT op traditioneel managen, organiseren en samenwerken. Hij laat zien hoe nieuwe flexibele, platte en wendbare organisaties als Google, Amazon, PayPal en start-ups als KNAB succes hebben in deze digitale kenniseconomie met hun eigen digitale strategie. Ze hebben het juiste profiel, de juiste cultuur en beschikken over top ICT. Hun managers en medewerkers werken vanuit een flexibele en open houding. Zo maken ze optimaal gebruik van hun omgeving, nieuwe ICT en van sociale netwerken. Hij laat ook zien hoe online netwerken van zzp'ers succesvol wereldwijd opereren als alternatief voor traditioneel organiseren. Tijdig veranderen begint met een snelle omgevingsanalyse en een grondige analyse van de organisatie ('het ziektebeeld' zoals de Bree het noemt). Vervolgens is het zaak om op basis van die analyses snel de meest effectieve veranderstrategie te kiezen. Aan de hand van voorbeelden en cases reikt De Bree hiervoor diverse praktische handvatten aan. Hij maakt daarbij gebruik van de laatste inzichten in digitale strategie, organisatie- en gedragseconomie, innovatieve sociaal kapitaal prestatiemeetsystemen en big data. De Bree laat zien hoe je als organisatie tijdig kunt inspelen op snel veranderende wensen en behoeften van je klanten en op steeds meer nieuwe online concurrenten . Overleven in de digitale kenniseconomie vraagt om radicaal andere manieren van managen, organiseren en samenwerken met nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zullen de dinosauriërs, de traditionele grote organisaties, erin slagen om zich op tijd net als krokodillen aan te passen aan de disruptive change en succesvol te zijn....of anders uit te sterven. Dinosauriër of krokodil is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals. Voorbeelden van organisaties die de revue passeren: Tony's loodgieter, voetbalhooligans, Google, Microsoft, Facebook, Twitter, IBM, Netflix, Apple, Cisco, KPN, de Belastingdienst, het Vissersgilde, Finext, Skype, Vine, IKEA, ABN Amro, ING, RABO, KNAB, PayPal, Triodos, ASN & Alex.

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.