De strijd om het witte huis
De Amerikaanse presidentsverkiezingen worden afgeschilderd als ongekende marketingspektakels. De polarisatie tussen Domocraten en Republikeinen is zo hoog opgelopen dat het aloude idee van politiek als openbare ideeënstrijd is verdwenen. In het openbaar lijkt politiek in Amerika nog slechts reclame en lijken de kandidaten zich meer op het gevoel dan op rede van de kiezer te positioneren. Toch blijkt achter de marketingfacade van de campagnes een grote historische gelijkenis schuil te gaan. In dit historische overzichtswerk worden alle presidentscampagnes van de laatste honderd jaar besproken en wordt de lezer inzicht gegeven in de cultuur van de Amerikaanse presidentsverkiezingen die ons beeld eens in de vier jaar domineren. Roosevelts fire chats, de televisiedebatten, de toenemende invloed van de media, winnaars en verliezers, leuke, slimme en gemene presidentscampagnes, het komt allemaal aan de orde in De strijd om het Witte Huis. Bij het historische overzichtswerk word teen cd geleverd met originele campagnesongs die de kandidaten gebruikten ter vergroting van hun populariteit. Dr. Hans Veldman publiceerde een reeks boeken over de Amerikaanse politieke cultuur. Als associate-professor Strategie en Amerika-deskundige is hij verbonden aan de Nyenrode Business Universiteit, de Haagse Hogeschool en het Financieele Dagblad.
ISBN/EAN | 9789059115378 |
Auteur | Hans Veldman |
Uitgever | Aspekt B.V., Uitgeverij |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 310 |
Lengte | 215.0 mm |
Breedte | 134.0 mm |