De smaak van perfectie

Een kookboek voor organisatieverbeteraars

De smaak van perfectie voorzijde
De smaak van perfectie achterzijde
  • De smaak van perfectie voorkant
  • De smaak van perfectie achterkant

Het succes van organisaties wordt bepaald door de kwaliteit en de snelheid waarmee je continu je bedrijfsprocessen verbetert. Daarbij kun je gebruikmaken van Lean, Six Sigma of andere populaire verbetermethoden en -technieken. Maar welke moet je wanneer inzetten en hoe werken ze samen? In dit boek beschrijven de auteurs beproefde recepten voor het ontwikkelen en implementeren van geslaagde verbetertrajecten. Ze laten overtuigend zien dat als je werkt vanuit een sterke filosofie, methoden en technieken elkaar niet uitsluiten maar juist complementair zijn en mits goed uitgevoerd bijdragen aan het succes van morgen. André van Hofwegen en Willem-Jan Vos hebben jarenlange ervaring met het ontwikkelen en implementeren van complexe verbeterprojecten in organisaties. Ze hebben talloze consultants getraind in hun vakgebied. Ze zijn verbonden bij adviesbureau Improven dat is gespecialiseerd in continu verbeteren.

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789461265593
Auteur André van Hofwegen
Uitgever Haystack, Uitgeverij
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 240
Lengte 210.0 mm
Breedte 150.0 mm
Voorwoord Dankwoord Inleiding Deel I DE BASIS 1. Waarom continu verbeteren nodig is 2. Wat er nu misgaat en waarom 3. Onze filosofie als oplossing 4. Wat continu verbeteren betekent 5. Enkele uitgangspunten van continu verbeteren 6. Een kookboek voor verbeteraars 7. Dagelijks continu verbeteren 8. De lichte maaltijd: continu verbeteren middels Kaizen 9. Conclusie na deel 1 DEEL II DE UITVOERING 10. Beeldvormen: hoe te beginnen? 11. Meten: hoe meten we de prestaties? 12. Analyseren van het probleem: waar staan we? 13. Analyseren van de potentiële oorzaken: hoe komt het? 14. Bedenken van verbeteringen: wat gaan we doen? 15. Borgen van de resultaten: hoe ervoor zorgen dat het zo blijft? 16. Decharge: hoe ronden we dit af? 17. Conclusie na deel 2 DEEL III TOOLS EN TECHNIEKEN De techniekenmatrix 5-S 5 x waarom A3 Brainwriting Control Chart CTQ en CTQ flowdown Customer journey Data verzamelen en meetplan Detailproces/swimlane End-to-end proces Failure mode and effect analysis Hoshin kanri Ishikawa Issue tree Kanban Line balancing Operationele definitie Pareto-analyse Persona's Poka yoke Project charter SIPOC Stakeholderanalyse en -management Trainingen ontwikkelen Verdeling van de data Voc - voice of the customer Yamazumi Literatuurlijst Index

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.