De sluipende crisis

Waarom het onderwijs niet beter wordt

De sluipende crisis voorzijde
De sluipende crisis achterzijde
  • De sluipende crisis voorkant
  • De sluipende crisis achterkant

Tien jaar na het beroemde rapport-Dijsselbloem is het nog steeds slecht gesteld met het onderwijsbeleid. De onderwijskwaliteit op tal van gebieden daalt of blijft gelijk. Allerlei recente pogingen om het onderwijs te verbeteren, zoals de rekentoets en het lerarenregister, strandden. Als verklaring voor dit falen wijst ‘Den Haag’ vaker dan niet de beschuldigende vinger naar besturen, scholen en leraren; zij zouden de reden zijn dat de overheid zijn ambities niet kan waarmaken. Maar in dit essay pleiten de auteurs voor een ander perspectief. Zij laten zien hoe falend beleid besturen, scholen, leraren en leerlingen telkens tot mislukken verdoemd, en dat een gebrek aan lerend vermogen van de overheid hieraan ten grondslag ligt. René Kneyber (1978) is docent wiskunde, kroonlid van de Onderwijsraad, en columnist voor Trouw. Hij schreef diverse boeken waaronder Het Alternatief. Weg met de afrekencultuur in het onderwijs! en Toetsrevolutie. Dorien Zevenbergen (1985) is beleidsadviseur onderwijs en heeft gewerkt bij het Ministerie van OCW, de gemeente Amsterdam en de Onderwijsinspectie.

Specificaties
ISBN/EAN 9789490120313
Auteur René Kneyber
Uitgever Vrije Uitgevers, De
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 104
Lengte 200.0 mm
Breedte 125.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.