De nieuwe baas
Deze spitsvondige en actuele Der Spiegel-bestseller praat de lezer - nieuwe baas, oude baas of ondergeschikte - bij over het intrigerende onderwerp van troonsopvolging binnen bedrijven. Elke organisatie ervaart een zekere schok wanneer een nieuwe manager of directeur het stokje gaat overnemen. Geroddel bij de koffieautomaat, jacht op nieuwtjes - onzekerheid troef. En is de nieuwe baas benoemd, dan doen zich andere problemen voor, zoals wanneer deze 'van boven' moet leiden, maar 'van onderaf' moet worden ingewerkt. Niklas Luhmann neemt de relatie tussen leidinggevende en ondergeschikten onder de loep en laat zien wat deze compliceert: communicatieproblemen, profileringsdrift en botsende morele opvattingen. De schaduw van de voorganger kan hardnekkig zijn, de invloed van kliekjes moeilijk te doorbreken. 'Onder-zicht' is hier de sleutel, en tact het belangrijkste middel om een doel te bereiken.
ISBN/EAN | 9789024405893 |
Auteur | Niklas Luhmann |
Uitgever | Koninklijke Boom Uitgevers |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Gebonden in harde band |
Pagina's | 112 |
Lengte | 209.0 mm |
Breedte | 130.0 mm |