De media-explosie

trends en issues media en communicatie

De media-explosie voorzijde
De media-explosie achterzijde
  • De media-explosie voorkant
  • De media-explosie achterkant

Een dagelijks leven zonder media; we kunnen het ons niet meer voorstellen. De verscheidenheid aan media-uitingen groeit met de dag. Naast de traditionele media, zoals radio en televisie, zorgen ook de media uit het digitale tijdperk voor een aanhoudende stroom aan boodschappen. Alle reden om te spreken van een media-explosie. Over de inhoud Dit boek gaat over de menselijke omgang met die media-explosie. Daarbij staan niet de technologie en de informatiekunde centraal, maar de werking van deze diverse communicatievormen in het informatietijdperk. Hoe ontwikkelt het denken over communicatie zich? Welke trends en issues komen in de media naar voren? Wat zijn de belangrijkste trends en hoe ontwikkelen de media zich als interactief communicatiemiddel? Hoe gaan journalisten en woordvoerders om met politieke en economische issues? En hoe grijpt al die media-publiciteit in ons alledaagse bestaan in? Dergelijke vragen lopen als een rode draad door De media-explosie, dat zich inmiddels volop heeft bewezen als standaardwerk over communicatie. Uniek aan dit boek Succesvolle titel al jaren vast onderdeel binnen de curricula van communicatie-opleidingen Complete lesmethode, behandelt alle trends en issues in media en (massie)communicatie. Nieuw in deze vijfde druk Deze nieuwe druk is volledig geactualiseerd en aangevuld met actuele praktijkvoorbeelden en nieuwe hoofdstukken over mediaorganisaties, participatie en interactie en media- en contentstrategie. Inclusief online omgeving met extra materiaal Bij deze vijfde druk hoort bovendien een website: www.demediaexplosie.nl. Op deze site staan voor studenten toetsen, samenvattingen en veel handige tips en links om de kennis te verdiepen. Doelgroep Hbo-studenten Binnen opleidingen: communicatie, media, informatie & communicatie, journalistiek, media en entertainment management en/of met een vak medialandschap, media & maatschappij, massamedia of mediakunde Beginnende communicatie- en mediaprofessionals die meer willen weten over massamedia en medialandschap

Specificaties
ISBN/EAN 9789024406838
Auteur Kees van Wijk
Uitgever Koninklijke Boom Uitgevers
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 424
Lengte 240.0 mm
Breedte 170.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.