De IT kersensensatie
hoe je met kersen de meest gewaardeerde IT-organisatie wordt
De Kersensensatie Balkenende moest in 2002 bezuinigen, 'Eerst het zuur, dan het zoet'. Voor IT-organisaties wordt het tijd voor de zoete fase. Want IT komt bij de meeste bedrijven niet verder dan een zeventje. Al in 1973 werd gepubliceerd over de beperkte samenwerking tussen bedrijfsvoering en IT. Dit is drie jaar nadat Akerlof het citroenen probleem in de automarkt bekend maakte, "de zure smaak van de 2e hands auto markt". Ofwel dat je je eigenlijk altijd bekocht voelt en de verhouding tussen investering en opbrengst nooit lijkt te kloppen. Het vertrouwen tussen de Business en IT is nog steeds te beperkt en de loyaliteit van de business is laag. Als de business de kans krijgt ontsnappen ze met shadow- IT, bijvoorbeeld met cloud-oplossingen. En dat ondanks de vele inspanningen die in de afgelopen decennia zijn gedaan om de kloof tussen business en IT te dichten. Dus is het tijd op zoek te gaan naar nieuwe methoden en nieuwe invalshoeken. Dit boek gaat in op wat nodig is om van een IT-citroenen-ervaring een zoete kersensensatie te maken. Wat doen bedrijven als bol.com en Coolblue waarvan IT kan leren? Op naar het kersensensatie-model voor IT! Geniet van de zoete smaak van dit boek!
ISBN/EAN | 9789081786621 |
Auteur | Mark Butterhoff |
Uitgever | BITTI B.V. |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 56 |
Lengte | 213.0 mm |
Breedte | 153.0 mm |