Communicatie en Ethiek
Betrouwbaar zijn, vertrouwen ontvangen
Veel communicatieprofessionals communiceren zich suf om voor hun organisatie vertrouwen te winnen. Maar dat helpt allemaal niet als je organisatie niet betrouwbaar is. Daarom moet je als communicatieprofessional niet alleen communiceren, maar vooral ook bijdragen aan de betrouwbaarheid van de organisatie. Ethisch handelen speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Net als het belang van de buitenwereld. Dus communicatieprofessional: verlaat je comfortzone en begeef je buiten je eigen vakgebied. Lastig om te doen? Niet met dit handboek (gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en met veel praktijkvoorbeelden) in de hand! In 'Communicatie en Ethiek' vind je de praktische tips hoe je de organisatie kunt analyseren en helpen verbeteren, zodat deze betrouwbaar is en vertrouwen ontvangt. De auteurs vertellen je tevens hoe je daarna kunt communiceren om het vertrouwen vast te houden en te vergroten. Alsmede hoe je hierbij ethische principes kunt toepassen. Over de auteurs: Jan Merton is sinds 2013 zelfstandig communicatie-adviseur, daarvoor heeft hij jarenlang bij diverse organisaties gewerkt. Jan is een generalist met expertise op strategisch en uitvoerend niveau. Hij heeft Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd, met als specialisatie communicatiewetenschap. Nico de Leeuw is behalve communicatieadviseur ook actief blogger, spreker en gastdocent. Van origine is hij televisiejournalist en reisde hij de halve wereld rond. Na een overstap ondersteunde Nico publieke organisaties als communicatie- en mediaspecialist en woordvoerder.
ISBN/EAN | 9789492221964 |
Auteur | Nico de Leeuw |
Uitgever | Futuro Uitgevers B.V. |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | E-Book |
Pagina's | 169 |