Commerciële calculaties 1 - 9e editie

Commerciële calculaties 1 - 9e editie voorzijde
Commerciële calculaties 1 - 9e editie achterzijde
  • Commerciële calculaties 1 - 9e editie voorkant
  • Commerciële calculaties 1 - 9e editie achterkant

Gericht op zowel strategische als operationele marketingplannen; geeft studenten een goed inzicht in commerciële berekeningen aan de hand van praktische voorbeelden; optimale voorbereiding op het calculatiedeel van het NIMA A-examen. Commerciële calculaties 1 leert studenten commerciële berekeningen te maken voor strategische en operationele plannen in het werkveld. Het boek biedt een systematisch en duidelijk overzicht van het type calculaties dat op het NIMA A-examen aan de orde kan komen. Zo ontwikkelen studenten een kennisbasis voor vaardigheden als marketingcalculaties, productcalculaties, prijscalculaties, distributiecalculaties en reclamecalculaties. Commerciële calculaties 1 is zeer populair vanwege de heldere opgaven, de begrijpelijke uitleg en de vele praktijkvoorbeelden. Het boek focust op de rekentechniek van de sommen; de context in de marketingtheorie en -praktijk is buiten beschouwing gelaten. Daarom is het wenselijk om aanvullende studieboeken in te zetten. In deze negende editie zijn alle opgaven opnieuw doorgerekend en waar nodig aangepast en geactualiseerd voor wat betreft de jaartallen. De formulering van de vraagstelling is waar nodig aangepast en de theorie en de voorbeelden in de hoofdstukken 3 tot en met 13 zijn op een aantal plekken aangescherpt. Doelgroep Commerciële calculaties 1 is een geschikt basisboek voor opleidingen als Commerciële Economie, Ondernemerschap en Retail Management en NIMA A. Het boek is in te zetten vanaf de propedeusefase. Digitale leeromgeving Met dit boek krijgen jij en je studenten toegang tot de uitgebreide online omgeving van studiemeister . Als docent krijg je de beschikking over een breed aanbod aan collegematerialen, zoals extra oefeningen, casussen en presentaties die eenvoudig op maat kunnen worden aangeboden. Je studenten verdiepen hun kennis en verbeteren hun vaardigheden met uitlegvideo's, samenvattingen, toetsvragen en begrippentrainers. Zo zijn je studenten goed voorbereid en kun jij tijdens de lessen de verdieping opzoeken! Over de auteurs Martin van der Sluis is onder andere als docent verbonden aan de InterCollege Business School (opleiding Bedrijfskunde). Daarnaast is hij als trainer/docent aan NCOI verbonden en ontwikkelt hij al jarenlang opdrachten, cases en examens voor NIMA en NCOI. John Smal † trad na zijn studie economie in dienst bij het United Nations Development Programme van de Verenigde Naties. Hij werkte drie jaar als adviseur in Nepal met als opdracht het oprichten van een afdeling statistiek bij het Ministerie voor Huisvesting en Ruimtelijke ordening. Daarna was hij in Nederland onder andere werkzaam als marktonderzoeker en docent marketing bij verschillende instituten. Smal was auteur van verscheidene boeken over marketing.

Specificaties
ISBN/EAN 9789001026165
Auteur John Smal
Uitgever Noordhoff
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's
Lengte
Breedte

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.