Brandende kevers

154 gedichten, een keuze uit eigen werk

Brandende kevers voorzijde
Brandende kevers achterzijde
  • Brandende kevers voorkant
  • Brandende kevers achterkant

Tomas Lieske (1943) schrijft romans, verhalen en poëzie. Hij won de VSB Poëzieprijs voor Hoe je geliefde te herkennen , de Libris Literatuur Prijs voor zijn roman Franklin en de Littéraire Witte Prijs voor zijn meesterlijke roman Alles kantelt . 'Lieske is een van de meest stijlvaste stilisten van het ogenblik' Ons Erfdeel Bij Lieske 'sprankelt de taal van levenslust, hij is geestig en kruipt in de huid van de vreemdste personages.' de Volkskrant romans, novellen en verhalen: Oorlogstuinen (verhalen, 1992) Nachtkwartier (1995) Gods eigen kleinzoon (verhalen, 1996) De achterste kamer (verhalen, 1997) Franklin (2000) Gran Café Boulevard (2003) Mijn soevereine liefde (2005) Dünya (2007) Een ijzersterke jeugd (2009) Alles kantelt (2010) Door de waterspiegel (2014) De vrolijke verrijzenis van Arago (2018) Honderd hoge dagen (2020) Niets dat hier hemelt (2023) poëzie: De ijsgeneraals (1987) Een tijger onderweg (1989) Grondheer (1993) Stripping & andere sterke verhalen (2002) Hoe je geliefde te herkennen (2006) Haar nijlpaard optillen (2012) Daedalea (2016) Keto Stiefcommando (2019) Het spettert geluk (2021) essays: Een hoofd in de toendra (1989)

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789021485652
Auteur Tomas Lieske
Uitgever Singel Uitgeverijen
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 168
Lengte 242.0 mm
Breedte 163.0 mm
‘De gedichten van Tomas Lieske zijn uniek. Ze zijn wonderlijk bizar, eigenzinnig, geestig’ ( De Gids ). Van De ijsgeneraals , zijn eerste dichtbundel, tot zijn recentste, Het spettert geluk , wordt Lieskes poëzie hoog gewaardeerd. Hij ontving de VSB Poëzieprijs voor Hoe je geliefde te herkennen . Brandende kevers is een keuze uit eigen werk: 154 gedichten waarin de taal fonkelt en vlamt. Het strand is leeg. De musici zijn met de loopjes van kanoeten de golven nagerend. Het flitsend geluid van pootjes op het zand, staccato tot de rand. Waar het vloedend publiek al komt opzetten uit zee met schuim op de mond en kille kritiek en in het sop breekt het spottend gemurmel baan. Zie de strandkrab met zijn ogen op steeltjes twee dirigeersprieten en krachtige scharen: hoe garnaler, hoe Mahler.

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.