Basisboek MVO
maatschappelijk verantwoord ondernemen
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) heeft een prominente plaats ingenomen in de dagelijkse praktijk van veel bedrijven. In deze herziene druk van het Basisboek MVO geven redacteuren Lars Moratis en Mark van der Veen samen met vele auteurs een actueel en compleet overzicht van trends, theorie en praktische ervaringen. Het Basisboek MVO bevat bijdragen van onder meer wetenschappers, ondernemers, beleidsmakers en politici met een duidelijke visie op de successen, maar ook de beperkingen, van MVO, de raakvlakken met managementgebieden en de implementatie ervan. Het Basisboek MVO is bedoeld voor iedereen die zich van de 'basics' van MVO op de hoogte wil stellen en actuele ontwikkelingen op het vakgebied wil begrijpen. Het is geschikt voor zowel onderwijsinstellingen als bedrijven. Maar het Basisboek is ook nuttig voor beleidsmakers en ieder ander die geïnteresseerd is in het vakgebied MVO. Over de redacteuren Drs. Lars Moratis is medeoprichter en directeur van CSR Academy, een gespecialiseerd adviesbureau op het gebeid van MVO. Zijn expertise, ervaring en passie ligt in strategie- en organisatieontwikkeling, managementadvisering, management-development en onderzoek op het gebied van MVO. Ook is hij coauteur van het boek ISO 26000: handleiding voor MVO (Van Gorcum). Dr. Mark van der Veen is directeur van de opleiding Business Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Hij deed onder andere onderzoek naar het succes van groene producten, trends in MVO-communicatie en geeft trainingen in MVO-strategieontwikkeling.
ISBN/EAN | 9789023246787 |
Auteur | Lars Moratis |
Uitgever | Koninklijke Van Gorcum b.v. |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | E-Book |
Pagina's | 329 |