Basisboek marketingcommunicatie

Basisboek marketingcommunicatie voorzijde
Basisboek marketingcommunicatie achterzijde
  • Basisboek marketingcommunicatie voorkant
  • Basisboek marketingcommunicatie achterkant

Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken. De volgende marketingcommunicatie-instrumenten komen aan bod: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. Ook is er uitgebreid aandacht voor het marketingcommunicatieplan, consumentengedrag, mediaplanning en de kosten van de inzet van marketingcommunicatiemiddelen. De theorie wordt ondersteund met voorbeelden en illustraties. Op de website staan voor studenten per hoofdstuk leerdoelen, cases, kennisvragen, uitgebreide samenvattingen en een begrippentrainer. Voor docenten zijn er op aanvraag richtantwoorden bij de cases en kennisvragen, toetsvragen, PowerPoints en een projecthandleiding voor een marketingcommunicatieplan beschikbaar. In deze derde herziene druk is de theorie aangevuld en zijn veel van de voorbeelden geactualiseerd. Er is nog meer aandacht voor online marketingcommunicatie: het monitoren en bijsturen van online campagnes, de integratie van online en offline kanalen en hoe online en offline koopgedrag steeds meer door elkaar lopen. Het hoofdstuk over direct marketing is omgewerkt naar een hoofdstuk over interactiemarketing In dit nieuwe hoofdstuk komen o.a. de inzet van interactieve media, het belang van (big) data, persoonlijke verkoop en de juridische aspecten van interactiemarketing aan bod. Daarnaast zijn de kostenoverzichten voor marketingcommunicatie geactualiseerd en is een deel van de cases op de website vernieuwd.

Specificaties
ISBN/EAN 9789046905227
Auteur Esther de Berg
Uitgever Coutinho
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 416
Lengte 240.0 mm
Breedte 171.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.