Activerende en passende werkvormen
naar meer variatie en motivatie in de les. werken aan 21ste eeuwse vaardigheden
Op basis van theoretische principes biedt dit boek u aanpakken en modellen om leerlingen te motiveren, te activeren, effectief te laten leren, formatief te evalueren en variatie te brengen in de les
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789065080202 |
Auteur | Carel van den Burg |
Uitgever | EDG Thuiswinkel (Uitgeverij) |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 116 |
Lengte | 240.0 mm |
Breedte | 170.0 mm |
Op de meeste scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland staat het activeren en motiveren van leerlingen hoog op de onderwijsagenda. Tevens vindt men dat meer variatie in de les hoognodig is. Docenten zien zelf ook in dat dit een belangrijk onderwerp is. Uit leerlingenenquêtes blijkt vaak dat leerlingen het onderwijs als saai en weinig uitdagend ervaren. Bij de inspectie is het een belangrijk onderdeel uit het waarderingskader. Maar... hoe doe je dit in de praktijk? In dit boek bieden we de lezer op basis van een aantal theoretische principes aanpakken en modellen om leerlingen te motiveren, te activeren, effectief te laten leren en variatie te brengen in de les. Centraal staat hierbij het leren van de leerlingen, dat vorm wordt gegeven door het inzetten van bij de doelen en leerlingen passende werkvormen.