A Belgian Passage to China (1870-1920)

A Belgian Passage to China (1870-1920) voorzijde
A Belgian Passage to China (1870-1920) achterzijde
  • A Belgian Passage to China (1870-1920) voorkant
  • A Belgian Passage to China (1870-1920) achterkant

Van 1870 tot 1914 financierden, bouwden en exploiteerde België – in die tijd een van de voornaamste financiële en industriële mogendheden – honderden kilometer treinen tramlijnen over de vijf continenten. Koning Leopold II was de motor achter deze ondernemingen. Zo werden in China een spoorlijn tussen Beijing en Hankou en een tramnet in Tianjin aangelegd. A Belgian passage to China (1870-1930) brengt deze twee projecten voor het voetlicht. François Nuyens vertrok in 1905 vanuit Gent naar Tianjin waar hij een elektriciteitscentrale bouwde en een tramnet aanlegde. In een goed gedocumenteerd dagboek schrijft Nuyens zijn indrukken neer over zijn verblijf in China tussen 1905 en 1908. De broers Philippe en Adolphe Spruyt, beiden arts, reisden naar China om de medische dienst te te verzorgen op de werven van de spoorlijn tussen Beijing en Hankou. Ze kwamen terug met koffers vol Chinese antiquiteiten. Hun levendige correspondentie en meer dan 1200 fotografische glasplaten bieden een unieke blik op het dagelijkse leven van China in het begin van de twintigste eeuw. Dr. Johan J. Mattelaer is uroloog. Bij uitgeverij Sterck & De Vreese publiceerde hij 'Roma intima. Liefde, lijf en lust'. Mathieu Torck is docent aan de Universiteit Gent (Vakgroep Talen en Culturen) en postdoctoraal medewerker aan de KU Leuven (Onderzoekseenheid Geschiedenis).

Specificaties
ISBN/EAN 9789056156442
Auteur Johan J. Mattelaer
Uitgever 20 Leafdesdichten BV Bornmeer
Taal Engels
Uitvoering Gebonden in harde band
Pagina's 306
Lengte 303.0 mm
Breedte 228.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.