99 BUSINESSmodellen

een praktisch overzicht van de meest gebruikte modellen en best practices

99 BUSINESSmodellen voorzijde
99 BUSINESSmodellen achterzijde
  • 99 BUSINESSmodellen voorkant
  • 99 BUSINESSmodellen achterkant

Dit boek BUSINESSmodellen beschrijft (internationaal relevante) modellen voor bedrijfskundige analyse. Aan de hand van een bedrijfskundige analyse krijgen we een concreet inzicht in en gevoel voor de bedrijfssituatie. Wat zijn de drijvende krachten achter de business, wat zijn de voor- en nadelen van de organisatiestructuur en -cultuur, welke belangen hebben onze stakeholders en welke invloed heeft de omgeving op onze organisatie? Enkele voorbeelden van modellen die in dit boek terug te vinden zijn: Balanced Scorecard, Vijfkrachtenmodel, BCG-matrix, Blauwe Oceaan Strategie, Kleurenmodel, Lean en de Ambitie-Realisatiematrix. Voor een compleet overzicht zie de inhoudsopgave. Dit boek is geschreven om managers, adviseurs en bedrijfskunde studenten die informatie te bieden die nodig is om de bedrijfssituatie op een zinvolle en diepgaande wijze te kunnen onderzoeken. Het boek stimuleert hen ook om hun businessgevoel en intuïtie aan te spreken en niet te aarzelen om een meerzijdige diagnose te stellen. Immers, een probleem heeft meestal meerdere oorzaken en daarmee zijn er ook meerdere keuzemogelijkheden om een probleem aan te pakken.

Specificaties
ISBN/EAN 9789087538101
Auteur Tom Willem den Hoed
Uitgever Van Haren Publishing
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's
Lengte 247.0 mm
Breedte 179.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.