10 mindframes om leren zichtbaar te maken

Denkkaders voor goede leerkrachten en docenten

10 mindframes om leren zichtbaar te maken voorzijde
10 mindframes om leren zichtbaar te maken achterzijde
  • 10 mindframes om leren zichtbaar te maken voorkant
  • 10 mindframes om leren zichtbaar te maken achterkant

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, is een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen. Samen met Klaus Zierer beschrijft John Hattie de mindframes of denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. Deze denkkaders komen voort uit het boek Leren zichtbaar maken. Een voorbeeld van zo’n denkkader is: Ik streef naar een uitdaging voor alle leerlingen, zodat ze niet alleen ‘hun best doen’. Als dit je denkkader is, wat betekent dat dan in de praktijk voor je lessen en voor je handelen? Dit praktische boekje is de beknopte versie van 10 mindframes om leren zichtbaar te maken. Per denkkader werken we steeds één doel uit waarmee je als leraar aan de slag kunt. Daarnaast is er een vragenlijst voor zelfreflectie en een suggestie voor hoe je kunt beginnen. Elk hoofdstuk sluit af met een checklist en oefeningen die het betreffende denkkader ondersteunen.

Specificaties
ISBN/EAN 9789461182784
Auteur John Hattie
Uitgever Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij
Taal Nederlands
Uitvoering Gebonden in harde band
Pagina's 64
Lengte 155.0 mm
Breedte 111.0 mm

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.