1 Handelsnamen en merken

alles wat u moet weten over intellectuele eigendom voor uw bedrijf

1 Handelsnamen en merken voorzijde
1 Handelsnamen en merken achterzijde
  • 1 Handelsnamen en merken voorkant
  • 1 Handelsnamen en merken achterkant

Een praktisch boek voor ondernemers over handelsnamen en merken in begrijpelijke taal. Met vragen als wat is het verschil tussen handelsnamen/merken, hoe worden ze beschermd, is inbreuk tegen te gaan?

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789082373202
Auteur Marjolein Driessen
Uitgever Legaltree B.V.
Taal Nederlands
Uitvoering Gebonden in harde band
Pagina's 114
Lengte 217.0 mm
Breedte 155.0 mm
Marjolein Driessen is advocaat/ondernemer en een ervaren specialist op het gebied van intellectuele eigendom en reclamerecht. Zij adviseert innovatieve en creatieve ondernemers en (internationale) bedrijven op het gebied van merken, handelsnamen, modellen, auteursrecht en reclame (campagnes, advertenties e.d.). Haar klanten waarderen Marjolein om haar pragmatische en doel- en oplossingsgerichte aanpak en het persoonlijke contact. In conflicten tussen partijen is het vinden van een oplossing buiten de rechter om altijd het uitgangspunt. Maar waar dat niet anders kan, procedeert ze bij de rechter of instanties als merkenbureaus. Marjolein publiceert vaak over actuele IE-gerelateerde onderwerpen, zowel in de (landelijke) pers als via het Legaltree blog, gastblogs en in (internationale) vakbladen. Ze geeft daarnaast regelmatig cursussen en workshops. Theo-Willem van Leeuwen is jarenlang werkzaam geweest in het bedrijfsleven, onder andere als marketing manager en general manager bij diverse bedrijven in de reclamewereld. In 2002 heeft hij de overstap gemaakt naar een carrière als merkenjurist bij een gerenommeerd internationaal merkenbureau zodat hij zijn creatieve insteek kon combineren met het intellectuele eigendomsrecht. In 2007 startte hij zijn eigen merkenbureau: Abcor. Uitgangspunt is het ontzorgen van klanten en praktische, heldere adviezen bieden op het gebied van het merkenrecht (zoals: het claimen van rechten, het aanpakken van online merkinbreuk via websites en sociale media et cetera). Daarbij worden de grenzen van het recht opgezocht. Theo-Willem is actief als docent en publiceert regelmatig in de (landelijke) pers.

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.