1

Literary Methods in Architectural Education

1
  • 1 voorkant
  • 1 achterkant

For English please see below Writingplace Journal for Architecture and Literature is an international, open-access, peer-reviewed journal focusing on architecture and literature. This journal is a vehicle for the Writingplace platform to continue its exploration of the relationship between architecture and literature, which has already resulted in the publication of Writingplace: Investigations in Architecture and Literature in 2016. Each issue of the journal will focus on themes central to the fruitful relationship between architecture and literature. The journal's content will range from pedagogy, spatial analysis, and critical theory to artistic practices, individual buildings, landscape and urban design. It will therefore be of interest to architects, teachers and architecture students as well as the more general reader with an interest in both spatial design and literature. This first issue explores the literary methods in architectural education in an international context. -- De Writingplace Journal serie voor architectuur en literatuur is een internationaal open-access, intercollegiaal getoetste publicatie over architectuur en literatuur. Met deze serie zet het platform Writingplace zijn onderzoek voort naar de productieve relatie tussen architectuur en literatuur, een onderzoek dat in 2016 al is uitgemond in de publicatie van het boek Writingplace: Investigations in Architecture and Literature. Elk nummer van de serie richt zich op een thema dat centraal staat in de vruchtbare relatie tussen architectuur en literatuur. De inhoud zal uiteenlopen van pedagogie tot ruimtelijke analyse en van kritische theorie tot kunstpraktijken, afzonderlijke gebouwen, landschapsontwerp en stedenbouw, en is daarom interessant voor zowel architecten, docenten en architectuurstudenten alsook voor een breder publiek met belangstelling voor zowel ruimtelijk ontwerp als literatuur. In dit eerste nummer worden de literaire methoden in het architectuuronderwijs in een internationale context onderzocht.

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789462084322
Auteur Klaske Havik
Uitgever nai010 uitgevers/publishers
Taal Engels
Uitvoering EA
Pagina's 5062814
Lengte
Breedte
For English please see below Internationaal open-access en intercollegiaal getoetst Biedt creatieve en kritische handvatten op uiteenlopende niveaus van complexiteit die te gebruiken zijn in verschillende fasen van het onderwijs in architectuur, stedenbouw en landschapsontwerp -- International open-acces and peer-reviewed Brings forward creative and critical tools at different levels of complexity that can be used in different phases of the architectural, urban or landscape design curriculum

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.